Rekryteringstjänster

En avgörande faktor för att hitta rätt medarbetare kräver förståelse för er verksamhet. Vi kan hjälpa er med att avgöra vilken kompetens ni saknar eller söker.
Vi hjälper dig att hitta rätt kompetens och låter dig fokusera på er verksamhet.
Vi har full fokus på kompetens, potential och långsiktighet.

Spara tid och hitta rätt

Vår utgångspunkt är att matcha företagets önskemål med rätt person och kompetens-
Med definierade processer, tester och gedigen erfarenhet hittar vi rätt kompetens och personlighet för ert företag.

1- Kartläggning

Vi startar rekryteringsprocessen med en kartläggning. Vi går igenom era behov och förutsättningar. Att vi förstår bolagets verksamhet och förutsättningar för den specifika tjänsten säkerställer en högkvalitativ leverans och en lyckad rekrytering.

2- Tillvägagångsätt

Gemensamt går vi igenom vilka kanaler tjänsten ska annonseras i och hur annonsen ska var utformad med krav, specifikation och erfarenhet.
Vi föreslår vilka kanaler som ger bäst utfall för den typen av tjänst ni söker.

3- Urval, intervjuer och kvalitetsäkring

Vi börjar initialt med  telefonintervjuer av de arbetssökanden. De som är bäst lämpade tas vidare till en första intervju. Under den skapar vi oss en bred bild av kandidaten.
Vi utvärderar kompetens likväl socialkompetens, vilja och målsättning och på vilket sätt hen blir en tillgång för er som kund.

Parallellt med traditionella ansökningar pågår en sökning av kandidater via andra kanaler.

De kandidater som ni anser bäst lämpade kan vi sedan genomföra utförliga tester på. Vi har möjlighet att testa både personlighet, drivkraft såväl som problemlösningsförmåga. 

Vi kräver minst två referenser av kandidaterna som har gått vidare.

4- Avslut och uppföljning

Ett sista led i rekryteringsprocessen är signering av anställningsavtal.

Efter rekryteringsprocessen genomför vi en uppföljning när anställningen trätt i kraft. Detta för att säkerställa att anställningen gått som den ska och att er nya medarbetare nu kommit in i rollen.